Хората обвиняват НКЖИ за огромното забавяне, а срокът за завършването на надлеза, по думите им, е удължаван няколко пъти.
„Вече повече от година строежът продължава, а ние все още нямаме яснота кога надлезът ще бъде довършен. Вместо безопасна и удобна връзка между селата сме принудени да използваме опасни и компрометирани алтернативни маршрути. Затова настояваме за ясни и конкретни срокове от страна на НКЖИ за завършването на надлеза и незабавна рехабилитация на алтернативния път между Трилистник и Скутаре“, обясняват протестиращи.
„В нашето село няма училище, много деца ходят на детска градина в друго село. Нямаме и аптека, на практика сме зависими от близките села“, каза пред Радио Пловдив Василена Нанева.
Тя посочи, че алтернативното трасе е в много лошо състояние, а другият вариант е магистралата, която обаче е опасна за пресичане.
„Вече не можем да се примиряваме с бездействието и безотговорността на комисията! Стотици хора ежедневно рискуват, преминавайки по разбития алтернативен прашен и осеян от дупки междуселски път, а други са принудени да удължават маршрута си с над 20 километра през опасния участък на АМ Тракия от 137-я до 141 км. Всички се питаме – докога?
Настояваме НКЖИ и отговорните институции да дадат конкретни отговори и да предприемат незабавни действия за спешно довършване на надлеза и въвеждането му в експлоатация! Няма да отстъпим, докато не виждам реален напредък и решаване на проблема“, заявяват още протестиращите.
В отговор от НКЖИ, адресиран до Радио Пловдив, се посочва нова прогнозна дата за завършване на надлеза и тя е 30 ноември тази година. "Забавянето на обекта е вследствие на лоша организация на работата от страна на изпълнителя и при неспазване на срокове ще бъдат налагани неустойки, предвидени в договора", уверяват от НКЖИ.
Те добавят, че изпълнителят е поел ангажимента за създаването на организация за бързо довършване на оставащите дейности, включително реконструкцията на въздушния електропровод, за който е стартирана процедура по издаване на разрешение за строеж.
От НКЖИ уточняват, че новият пътен надлез в района на Трилистник към настоящия момент е с изцяло изградена връхна конструкция, подходи към пътното съоръжение и е положен първият пласт от асфалтовите смеси. "Предстои да се дооформят откосите на насипите, полагане на последните пластове асфалтови смеси, монтиране на ограничителни системи, полагане на маркировка и пътни знаци за организация на движението, както и реконструкция на въздушен електропровод, пресичащ пътния надлез".
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..