Хората обвиняват НКЖИ за огромното забавяне, а срокът за завършването на надлеза, по думите им, е удължаван няколко пъти.
„Вече повече от година строежът продължава, а ние все още нямаме яснота кога надлезът ще бъде довършен. Вместо безопасна и удобна връзка между селата сме принудени да използваме опасни и компрометирани алтернативни маршрути. Затова настояваме за ясни и конкретни срокове от страна на НКЖИ за завършването на надлеза и незабавна рехабилитация на алтернативния път между Трилистник и Скутаре“, обясняват протестиращи.
„В нашето село няма училище, много деца ходят на детска градина в друго село. Нямаме и аптека, на практика сме зависими от близките села“, каза пред Радио Пловдив Василена Нанева.
Тя посочи, че алтернативното трасе е в много лошо състояние, а другият вариант е магистралата, която обаче е опасна за пресичане.
„Вече не можем да се примиряваме с бездействието и безотговорността на комисията! Стотици хора ежедневно рискуват, преминавайки по разбития алтернативен прашен и осеян от дупки междуселски път, а други са принудени да удължават маршрута си с над 20 километра през опасния участък на АМ Тракия от 137-я до 141 км. Всички се питаме – докога?
Настояваме НКЖИ и отговорните институции да дадат конкретни отговори и да предприемат незабавни действия за спешно довършване на надлеза и въвеждането му в експлоатация! Няма да отстъпим, докато не виждам реален напредък и решаване на проблема“, заявяват още протестиращите.
В отговор от НКЖИ, адресиран до Радио Пловдив, се посочва нова прогнозна дата за завършване на надлеза и тя е 30 ноември тази година. "Забавянето на обекта е вследствие на лоша организация на работата от страна на изпълнителя и при неспазване на срокове ще бъдат налагани неустойки, предвидени в договора", уверяват от НКЖИ.
Те добавят, че изпълнителят е поел ангажимента за създаването на организация за бързо довършване на оставащите дейности, включително реконструкцията на въздушния електропровод, за който е стартирана процедура по издаване на разрешение за строеж.
От НКЖИ уточняват, че новият пътен надлез в района на Трилистник към настоящия момент е с изцяло изградена връхна конструкция, подходи към пътното съоръжение и е положен първият пласт от асфалтовите смеси. "Предстои да се дооформят откосите на насипите, полагане на последните пластове асфалтови смеси, монтиране на ограничителни системи, полагане на маркировка и пътни знаци за организация на движението, както и реконструкция на въздушен електропровод, пресичащ пътния надлез".
С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..
Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за..
Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли. Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“. Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..