Хората обвиняват НКЖИ за огромното забавяне, а срокът за завършването на надлеза, по думите им, е удължаван няколко пъти.
„Вече повече от година строежът продължава, а ние все още нямаме яснота кога надлезът ще бъде довършен. Вместо безопасна и удобна връзка между селата сме принудени да използваме опасни и компрометирани алтернативни маршрути. Затова настояваме за ясни и конкретни срокове от страна на НКЖИ за завършването на надлеза и незабавна рехабилитация на алтернативния път между Трилистник и Скутаре“, обясняват протестиращи.
„В нашето село няма училище, много деца ходят на детска градина в друго село. Нямаме и аптека, на практика сме зависими от близките села“, каза пред Радио Пловдив Василена Нанева.
Тя посочи, че алтернативното трасе е в много лошо състояние, а другият вариант е магистралата, която обаче е опасна за пресичане.
„Вече не можем да се примиряваме с бездействието и безотговорността на комисията! Стотици хора ежедневно рискуват, преминавайки по разбития алтернативен прашен и осеян от дупки междуселски път, а други са принудени да удължават маршрута си с над 20 километра през опасния участък на АМ Тракия от 137-я до 141 км. Всички се питаме – докога?
Настояваме НКЖИ и отговорните институции да дадат конкретни отговори и да предприемат незабавни действия за спешно довършване на надлеза и въвеждането му в експлоатация! Няма да отстъпим, докато не виждам реален напредък и решаване на проблема“, заявяват още протестиращите.
В отговор от НКЖИ, адресиран до Радио Пловдив, се посочва нова прогнозна дата за завършване на надлеза и тя е 30 ноември тази година. "Забавянето на обекта е вследствие на лоша организация на работата от страна на изпълнителя и при неспазване на срокове ще бъдат налагани неустойки, предвидени в договора", уверяват от НКЖИ.
Те добавят, че изпълнителят е поел ангажимента за създаването на организация за бързо довършване на оставащите дейности, включително реконструкцията на въздушния електропровод, за който е стартирана процедура по издаване на разрешение за строеж.
От НКЖИ уточняват, че новият пътен надлез в района на Трилистник към настоящия момент е с изцяло изградена връхна конструкция, подходи към пътното съоръжение и е положен първият пласт от асфалтовите смеси. "Предстои да се дооформят откосите на насипите, полагане на последните пластове асфалтови смеси, монтиране на ограничителни системи, полагане на маркировка и пътни знаци за организация на движението, както и реконструкция на въздушен електропровод, пресичащ пътния надлез".
В Световния ден на психичното здраве 10 октомври говорим открито за тревожността като ежедневие. И макар че 60 от всеки 100 българи имат психични проблеми, окуражаващо е, че бариерата на стигмата върху психичното здраве постепенно се вдига. Трамплинът бе COVID-кризата, след която бележат ръст депресиите, паническите разстройства, деменциите (и то..
Колко сериозна е кризата с публичните финанси? Възможно ли е отново да бъде прикрит рекордният бюджетен дефицит на страната ни? А рискът от дългова спирала? Предизвикателствата пред „Бюджет 2026“ – първата за България финансова рамка в евро коментира икономистът Димитър Чобанов от Института по икономики и политики в УНСС. Той посочи, че..
Събират средства за спешен ремонт на църквата „Свети Архангел Михаил“ в Дълго поле, която е на почти век. Покривът й от дълги години е компрометиран и има нужда от основен ремонт, за да се запазят стенописите и иконите. До момента са правени частични, козметични ремонти, обясни отец Янко. За целта са необходими 40 000 лева. Събрана е само..
Организацията за извънредните избори зда общински съветници в Пазарджик в неделя, 12 октомври, върви по график, каза за Радио Пловдив Стефан Димитров, председател на ОИК Пазарджик. Той съобщи, че има постъпили сигнали за нерегламентирано поставяне на агитационни материали и два сигнала за купуване на гласове, които са препратени към прокуратурата...
Липса на добиви заради сушата; източена вода от язовирите заради ВЕЦ-ове, които са собственост на политици и депутати; липса на пазари - това са само част от причините всички в сектора зърнопроизводство да сме пред фалит . Няма вода за напояване, тъй като през зимата, когато токът е скъп, водата се източва през частните ВЕЦ-ове,..