Драстично по-високи са цените на доматите и краставиците от миналата година и тенденцията ще се запази. Има и дефицит на родна продукция.
Това каза за Радио Пловдив Христо Панайотов – изълнителен директор на тържището в Първенец. По думите му в момента цената на доматите е от 1.50 до 2.40 лева на едро, като това е вносна продукция от Полша. Миналата година са били на цена 0.80 ст. При краставиците също цената е много висока от 1.40 до 1.60, като отново са полско производство.
Български домати почти липсват, защото "болестите и природата са си казали тежката дума", коментира Панайотов. В момента се предлагат все още домати от оранжерии, но и те се търгуват на висока цена.
Пипер в момента също липсва, но реколтата е лоша и цената тази година ще бъде висока, прогнозира директорът на тържището.
Според него ако миналата година килограм чушки са се продавали за 0.80 ст, сега румънски пипер е на цена до 1.80лева. Българската продукция най-вероятно ще се търгува на цена 1.20 до 1.40 лева.
Панайотов допълни, че положението при плодовете е същото. Предимно се предлага внос. Очаква се гръцко грозде. По думите му все още няма дефицит на турска стока и въпреки ситуацията в южната ни съседка тирове редовно пътуват.
Българската стока я удари и градушката, но и няма производство, каза Панайотов
Той отново подчерта, че в Гърция има субсидирано производство на зеленчуци и затова произвеждат големи количества за западния пазар. При нас идват по-ниско качество продукция, обясни Панайотов. Цената за българския потребител обаче е висока това лято.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.
"И Великден, и Гергьовден в голяма степен са семейни празници, в които човек има възможност малко повече да се отдаде на размисъл" . Това сподели за програма "Точно днес" именикът Георги Лозанов, медиен експерт и анализатор. Според него съвпадането на двата празника дава допълнителна красота и значимост. Той разказа, че носи..
В рубриката „Добро утро, ден!“ тази седмица ни гостува Д-р Ваня Танчева- Манчева. Жена с размах, с чувство за хумор и дар слово, чийто професионален път от цели 42 години е свързан с контрола на здравната система в Пловдив и областта. Минава през всички нива на ХЕИ и РЗИ, като последните 11 години, до 2021 година, е директор на инспекцията. Казва,..
Трудности бяха предварително предречени за значителна част от медиите, които разчитат на приходи от рекламите на хазарт. С изключително бързо проведена процедура парламентът въведе забрана за такива реклами, въпреки че очакванията бяха крайното решение да се вземе след изборите. Сега се случва се сякаш другата крайност – всяка..
Първоначалното правителствено разрешение частен инвеститор да построи детска болница бе спряно след негативната реакция на почти всички основни политически играчи. Най-активно се противопоставиха от Обществения съвет за създаване на национална детска болница. За трудното намиране на баланс между обществен и бизнес интерес в здравеопазването е..
" Стратегически аспекти на маркетинга " е новата книга на пловдивския преподавател по пиар, маркетинг и комуникационна политика д-р Любомир Стойчев . Монографията е вече рецензирана и издадена. Фокусът в нея е върху условията, при които действително стратегическият маркетинг съществува в България, като са изследвани големите предприятия от..