След постъпила жалба на Асоциация на пострадали при катастрофи агенция "Пътна инфраструктура" върна забраната за движение на тежкотоварните автомобили над 12 тона по всички автомагистрали и първокласни пътища в страната. Забраната влиза в сила от 17.00 часа днес на 22 юли.
Сред другите мотиви на Асоциацията на пострадалите при катастрофи за повторното въвеждане на забраната са: засиленият трафик през летните месеци в дните петък и неделя, изключителната опасност и предпоставки за ПТП заради неправилни изпреварвания и дълги колони, предизвикани от тежкотоварните автомобили, както и предпоставките за инциденти, които се създават от хилядите транзитни турски граждани, които преминават по направлението ГКПП „Калотина“ - ГКПП „Капитан Андреево“.
Имахме тежка битка с транспортното лоби, но да не забравяме, че промяната е временна и обхваща само летните месеци, коментира Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи. Така че аргументи, че превозвачите ще фалират, са несериозни, добави той.
ТИР- овете създават големи задръствания и колони по пътищата, те трудно се изпреварват, някои от шофьорите са изморени и заспиват на пътя, чуждите шофьори знаят, че в България няма камери по пътищата и не могат да бъдат санкционирани и всичко това създава предпоставки за сериозни проблеми по пътищата. Проблеми, свързани именно с тежките камиони. Така че ако някой види ТИР- ове по пътищата след 17.00 часа днес, нека сигнализира Пътна полиция, препоръча Владимир Тодоров.
След въведената промяна отново влизат в сила следните ограничения:
- за периода до 15 септември се ограничава движението на тежкотоварните превозни средства над 12 т в петък - от 17 ч. до 20 ч., и в неделя - от 14 ч. до 20 ч.
- в периода от официални празници до 1 януари 2017 г. се ограничава движението на тежкотоварните превозни средства над 12 т в последния ден преди празници – от 16 ч. до 20 ч. и последния почивен ден - от 14 ч. до 20 ч.
Ограничението е за следните участъци от републиканската пътна мрежа:
- Автомагистралите;
- път I-1 Видин – Ботевград;
- път I-1 Благоевград – ГКПП „Кулата“;
- път I-4 п. в. „Коритна“ – Велико Търново – Шумен;
- път I-5 Русе - Велико Търново;
- път I-8 ГКПП „Калотина“ – ГКПП „Капитан Андреево“;
- път I-9 Дуранкулак – Варна - Бургас;
- път II-18 Околовръстен път София;
- път II-19 Симитли - Гоце Делчев;
- път II-86 Пловдив - Смолян;
- път II-99 Бургас - Царево.
Забраната не важи за МПС, превозващи бързоразвалящи се хранителни продукти и товари на температурен режим, живи животни и опасни товари (ADR).
Председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Владислав Михайлов се надява бойкотът срещу големите търговски вериги да принуди държавата да вземе мерки и да ограничи тавана на надценките на храните. Според него у нас има пазар, свободна търговия и конкуренция, но тези принципи не действат при "големите търговци на дребно". Причините са две..
Днес започва реконструкцията на водопровода във високата зона на Брестовица. Символичната първа копка за начало на строителните дейности дадоха кметът на община Родопи Павел Михайлов и кметът на селото Мария Манолова. На церемонията присъства Иван Иванов, министър на регионалното развитие и благоустройството. Срокът за изпълнение е 600..
Стотици репортажи и много енергия в сдружение "Майки срещу дрогата" вложи журналистът Веселина Божилова, която от години работи по темата за зависимостите и битката с тях. След приетата на първо четене пълна забрана на вейповете с нея говорим за поредната активност да се разпишат нови правила и за волята да има контрол и ефект от тях. Тя е скептича...
На среща на министъра на образованието и ректорите на ВУЗ бе лансирана идеята да се намали срока на обучение на медицинските сестри от 4 на 3 години. Целта е е по- бързо да се запълни дефицита от кадри в лечебните заведения. Браншовите организации вече възразиха срещу предложението. Какво мисли академичната общност попитахме проф. Биянка Торньова,..
За потребителското недоволство, икономическите му основания и социални последици разговаряме със социолога Кънчо Стойчев, който е председател на УС на сдружението "Произведено в България". Гневът на хората е напълно основателен. Според социолога основният проблем е, че големите търговски вериги чрез така наречената търговска отстъпка неправомерно..