Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Промените в Закона за движение са механични и лобистки

| обновено на 24.04.18 в 16:32

Разделянето на Закона за движение по пътищата на три нови, се прави механично и на практика не променя философията и духа на нормативния документ.

Това е становището на Института за пътна безопасност, който днес проведе в Пловдив дискусия на тема „Решения за подобряване на пътната безопасност“. 

В проектите са допуснати много грешки, което показва дефицит на експертиза. Новите моменти нямат пряко отношение към пътната безопасност, а имат по-скоро лобистки интереси, заяви Богдан Милчев от института.

Ексепртите настояват за нов модел за управление на системата за безопасност на движението и създаване на държавен експертен орган по пътна безопасност, който да създаде условия за експертно управление на роцесите свързани със сигурността по пътищата в България и ефективно законодателство.

По време на дисуксията стана ясно още, че пътната обстановка в Пловдив и областта остава тежка. Честите пътно-транспортни произшествия са най-вече заради превишена скорост, употребата на алкохол и наркотични вещества и неправилни маневри, заяви старши комисар Атанас Илков, директор на Областна дирекция на МВР-Пловдив. Той допълни, че през миналата година се отбелязва тенденция за намаляване на катастрофите. Регистрирани са общо 902 катастрофи с травматизъм – със 142 по-малко от предходната година, загинали са 60 души, ранени са 1163-ма.

Атанас Илков смята, че по-високите санкции за шофьорите ще имат дисциплиниращ характер. На същото мнение е и областния управител Здравко Димитров.

Трябва да има по-високи санкции, да се съобразяваме и да се уважаваме. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54