За най - актуалните жалби на гражданите и исканите промени в законодателството разговаряме с обществения посредник на Пловдив Борислав Стаматов. Той очаква 2018г. да е годината с най - много сигнали до институцията.
Стаматов оповести и един от тях, който поставя нерешен отдавна въпрос.Той касае работежище в индустриалната зона в ж.р "Тракия", но вероятно ще има подобни и от други квартали на града.
Става дума за група граждани, които работят в индустриалната зона в жилищен район „Тракия”, в бившите социалистически предприятия ЗЗУ, ДЗУ, .... Там на една голяма площ от 300 и няколко декара, което едно време е било едно огромно предприятие, сега има няколко десетки парцела, които в периода 1997 – 1999 г. , които чрез масовата приватизация са придобити от частни фирми и частни лица и там се развива някаква дейност.
Казусът са т. н. междузаводски пътища, които са останали в наследство икоито са в изключително лошо състояние, те не фигурират на кадастралната карта, но реално са такива и от тях има оплакване, тъй като хората, които работят там не могат да се движат по тях с колите си, разбиват колите си, освен това там няма редовно почистване, а снегопочистване почти никакво, трудността, която изпитваме е да намерим собствениците на тези улици и механизъм, с който ние въздействаме върху тях, за да могат те да предприемат мерки и да при оправят тези улици.
А що се отнася до отговорността на общината?
Общината на частен терен няма никаква отговорност в случая. Даже кметът на район „Тракия” е съдействал за едно почистване, за едно запълване на дупките, но е в знак на добра воля. Скрит проблем, който вероятно ще се появи и във всички индустриални зони в гр. Пловдив, предполагам, че така ще стане.
Както се появи в новите територии за жилищно застояване, където има жилища, а няма никаква инфраструктура.
Малко по-различно е там, там отговорността е все пак на общината и е въпрос на средства да се направят , докато тук се опира до самите частни собственици, които като цяло нямат финансов интерес да съдействат, тъй като трябва да отделят не малко количество финанси.
А как могат да бъдат накарани?
Сега това ми е задача. Направих един разговор с шефа на КАТ, говорил съм с представители на комисията за безопасност на движението, а също и един разговор с Инспекцията по труда в Пловдив. Засега изясняваме собствеността и после през тези институции ще търсим начин да ги съберем собствениците и да се опитаме в началото на добра воля те да осъзнаят необходимостта от този ремонт, който трябва да направят.
Но предполагам, че години наистина ще минат, за да се стигне до някакъв реален резултат.
В интервюто Борислав Стаматов обоснова и направените предложения за промяна в Закона за местното самоуправление и местната администрация, с които се иска бюджетите и на местните омбудсмани да се отпускат от държавата, а изборът им да става с обикновено вместо с квалифицирано мнозинство.
Целият разговор чуйте в звуковия файл.
Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..