Защо се налага специалностите „машиностроене“ и „дървообработване“ да влязат в защитения списък на образователното министерство? По тази тема разговаряме на Росица Стелиянова от Асоциацията на индустриалния капитал в България, които са вносители на предложението.
Много машиностроителни предприятия бяха закрити в годините на прехода и спадна интересът към специалностите в тях, припомни експертът. Повечето млади хора се ориентираха към административните професии, а заварчик или шлосер тръгнаха по низходяща инерция, мислени като непривлекателни нископлатени.
Сега двата бранша са едни от най- успешно развиващите се, развива се оборудването, то става все по- модерно и когато младите хора видят това - започва да расте и интересът към тях. Но това не става само с наблюдения, необходимо е да има един стабилен план - прием.
По отношение на заплатите - началните заплати наистина не са добри, но пък много бързо се стигат нива, които са доста високи. Работодателите сами искат да задържат служителите си, твърди Стелиянова.
Сега в цялата страна дървообработване учат само 120 ученика, показват данни на асоциацията.
Ако тези специалности влязат в защитения списък професии, следващият етап е да се промени методиката на обучение, защото е остаряла.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..