"Протестираме срещу нерегламентираните превози. Този проблем "го дъвчем“ поне от 15 години и оттогава винаги търсим решения, търсим съдействие от институции и управляващи и нищо. И стигнахме до извода, че чрез административни похвати никога няма да се преборим със сивия сектор в бранша", заяви управителят на „Хеброс бус“ Веселин Дошков.
По думите му, превозвачите биха приели всяко решение от страна на държавата, което би пресекло практиката с нерегламентираните пътувания и са твърдо решени този път да стигнат до края.
"Ковид-епидемията буквално смачка нашия бранш. От 1400-1500 живи транспортни фирми в България в момента от предлаганите мерки за борба с кризата, са се възползвали едва около 600 фирми. Заради огромните задължения, които превозвачите са натрупали към държавата, сега са пропуснаха възможността да се възползват от мерките."
В сряда от 0 ч. на 25.11 ще бъдат преустановени всички пътувания в областната и общинската мрежа. А от 9 до 11 ч. ще бъде преустановена и транспортната дейност по линиите на общинските превози в Пловдив, уточни Дошков.
Тези стъпки са предприети не срещу гражданите, а срещу държавата и институциите, които отказват да решат проблемите в Закона за автомобилните превози в частта на нерегламентираните превози. Няма фирма в момента, която да е отказала участие в протеста.
Дошков бе категоричен, че Ковид-кризата буквално е „размазала“ бранша. Протестът ще настоява за спешно преразглеждане на Закона относно нерегламентираните превози и спешното им криминализиране.
На второ място - да бъдат предприети мерки за преодоляване недофинансирането на транспортния бранш в България. "Всички поставят условия, но това струва пари. когато възлагаш определена задача, трябва да заплатиш това, което си договорил чрез обществена поръчка".
Превозвачите ще поставят и искания свързани с републиканската транспортна схема и процедурите за възлагане на превозите.
"Община Пловдив дължи на "Хеброс бус" в момента малко под 6 млн. лв. Представяте ли си как работим при такъв размер на недофинансиране?“
Дошков бе категоричен, че протестните действия са провокирани от редица нерешени проблеми в бранша. „Колкото по-малко работим в момента, за нас е толкова по-добре“, бе категоричен той.
Промените в закона за движение по пътищата целят индустриално събиране на глоби, а не превенция на пътния травматизъм. Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност след като депутатите приеха изменения, свързани с шофьорите. Основно те са за по-високи глоби, за засичане на средна скорост и за уеднаквяване на наказанието при..
От днес влиза в сила двойното етикетиране на стоките в магазините и пазарите. В Пловдив магазините вече са готови за цените в евро и лева, а на пазарите две трети от търговците и производители на плодове и зеленчуци до последно поставяха етикети в българска валута. С въвеждането на двойното обозначение на цените от днес, това трябва да..
Нелоялни практики и опити за измами заради влизането в еврозоната едва ли ще има в преходния период. По-скоро такива може да има чак през януари при двойното обръщение на парите. „Когато влезете в магазина и дадете 20 лева, а трябва да ви върнат рестото в евро – ще се изисква много бърза калкулация. Това ще води до много грешки, а някъде..
Лицензираните екскурзоводи у нас излязоха с петиция до Министерството на срещу отмяната на Наредбата за регулация на екскурзоводската професия. Такова искане е направено на среща в министерството в края на месец юли. Според лицензираните екскурзоводи то е продиктувано от икономически интереси на конкретни туроператори, които имат полза от..
Министерският съвет прие разпореждане за образуване на „Магазин за хората“, определен е и Съвет на директорите на дружеството. Първият магазин ще отвори врати пред септември в област Пловдив, а мрежата ще се развива в партньорство с Централния кооперативен съюз. Скептично, критично, иронично бе посрещната идеята на лидера на ДПС Делян Пеевски за..