В това е убеден бившият земеделски министър Мехмед Дикме, който в програма "Ден след ден" коментира скандала със земеделските бизнесмени Светослав Илчовски и Иван Ангелов и изнесената информация пред парламентарната комисия по ревизия на управлението на Борисов.
Според него това, което се вижда и казва, едва ли е цялата истина, но е недопустимо политиците да използват чисто търговски отношения за политически цели.
"Това, което аз виждам и доколкото се запознах от изявленията, става въпрос за бизнес отношения между двама агробизнесмени. Ако в бизнес отношенията - двама бизнесмени имат проблеми и това става проблем на държавата, то какво ще стане като цяло с тази държава. Ежедневно между бизнесмените в държавата има какви ли не проблеми. Друг е въпросът имат ли те политически чадър, доколко имат и политически протекции и точно по какъв начин е бил този политически натиск към другия", допълни Дикме.
Той припомни и думите на Ахмед Доган от преди години, че всяка една власт създава обръчи от фирми, на които дава обществени поръчки, а те по съответния начин се отблагодаряват и това е механизмът на корупция на българския политически елит.
Според него има няколко типа взаимоотношение в бизнеса, като категорично търговските взаимоотношения нямат място в българския парламент. Корупцията и връзката на властта с бизнеса се явява там, където са благата, парите и обществените поръчки.
"Търговските взаимоотношения между бизнеса не трябва да се използват политически. Това ще навреди на целия бизнес и на имиджа на страната. Това се следи от международните институции. По мое време нямаше подобни сигнали. Опасявам се, че сега много политика се вкарва в бизнеса, каза още бившият земеделски министър.
Той подчерта, че не може да коментира в дълбочина скандала и изнесеното от агробизнесмените.
"Лично аз не вярвам, защото в България има пазар на зърнените продукти и има конкуренция между различните компании. Но много сериозни са обвиненията и прокуратурата трябва да обърне внимание, за това дали политици, по един или друг начин са протектирали и дали по един или друг начин са оказвали влияние върху бизнеса му , а той това трябва да го подкрепи със съответните доказателства, допълни Мехмед Дикме
По думите му корупцията се използва като лозунг за политически цели и предизборно.
"В България политическа корупция има и тя е между държавата и бизнеса, а не между два бизнеса. Корупция в страна има. Няма наказани обаче. Специализираната прокуратура да следи за това, както се прави в Румъния. В случая, в това което се обвиняват двамата бизнесмени, е търговски спор. Търсете корупцията там, където са парите, а не във взаимоотношенията между двама и трима бизнесмени и там където е работата. Търсете я там, където са обществените поръчки, а не в отношенията между двама бизнесмени. Ако те имат проблеми да седнат и да решат търговските си спорове. Всичко друго трябва да се докаже, заключи Мехмед Дикме и допълни, че трябва да се разследва и от органите според доказателствата.
Какво коментира още - чуйте в прикачения звуков файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..