Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров даде старт на модернизацията на железопътния участък Оризово – Михайлово.
Трасето е с дължина 37 км и е част от проекта „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, фаза 2“. В модернизацията на отсечката ще бъдат инвестирани 218 млн. лв. по линия на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Първата копка направиха транспортният министър Георги Тодоров и директорът на НКЖИ Красимир Папукчийски на жп гара Чирпан. Министър Тодоров подчерта, че след 4 години е убеден, че почти изцяло трасето ще бъде обновено.
Министърът заяви: „Безкрайно много разчитам на всички участници в строителния процес, в едно с НКЖИ, да посрещнат всички предизвикателства, свързани с изграждането на обекта, да бъдат безкомпромисни към качеството и да не допускат изоставане в сроковете“.
Проектът предвижда изграждането на тунел с дължина от 835 м, 5 пътни надлеза, 3 пътни подлеза и ново железопътно трасе за двойна жп-линия между Оризово и Михайлово. Около 150 души ще работят по участъка, а изпълнител на проекта е обединението „Евро ЖП инфраструктура“.
Инж. Антон Софронов, представител на изпълнителя, уточни, че участъкът е с дължина 37 км. „По път 1 тази дължина се запазва. По път 2 тази дължина се съкращава с 2 км, тъй като не се влиза в гара Чирпан. Там скоростта на влаковете ще е 160 км/ч, при двойна жп-линия. Транзитният трафик ще минава през тунела до Чирпан, а местният трафик – през града. Сега стартираме с обновяването на жп-гарите в Оризово и Чирпан“, обясни инж. Софронов.
Проектът предвижда изграждането на чисто нова гара Оризово и рехабилитация на съществуващата в село Михайлово, допълни инж. Софронов.
Директорът на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски обясни, че целта е след приключване на обновяването влаковете да могат да развиват до 160 км/час.
Инж. Папукчийски допълни: „След приключването на проектите от София до Бургас ще може да се стига за 3 часа. Планираме да започне строителството и на тунел „Лозарево“, който се прави от 1989 г. Идеята е да приключим този тунел и връзката Карнобат - направление Варна, като го намалим до 1 час. Така ще можем да стигаме от София до Варна през южната дъга, т.е. през скоростната линия, за 4 часа“.
Трасето трябва да е готово до 2024 г.
Тази седмица гост в рубриката „Добро утро, ден“ е историкът и университетски преподавател Видин Сукарев. Завършва специалност „История“ във Великотърновския университет през 2000 г. От 2003 г. работи в Регионален исторически музей – Пловдив. Занимава се с проучвания върху историята на българската култура, културно-историческото наследство, местната..
Заплатите на работещите във ВМЗ - Сопот се увеличават с 8% от 1- ви юли. Решението е взето на заседание на Съвета на директорите на държавното дружество към Министерството на икономиката и индустрията след преговори със синдикалните организации на КНСБ и КТ "Подкрепа". От министерството на икономиката съобщиха, че на площадка Сопот ще..
Политическият психолог Антоанета Христова твърди, че у нас съществува силно усещане за невъзможност за контрол върху собствения живот. Налице са крайни нива на индивидуализъм и убеденост, че извън тесния кръг на семейството всички работят срещу българина – държавата, нейните институции, както и ЕС. Според нея с такова усещане живее голяма част от..
Тежка е тази пролет в климатично отношение, затова се питаме ще има ли българска стока и каква е ситуацията с реколтата сега? Цветан Цеков , председател на браншовата камара "Плодове и зеленчуци", обясни, че по отношение на плодовете годината ще е нулева при почти всички култури. "Заради априлските студове и снегове череши, вишни, праскови,..
Родителското сдружение „Различни, но равни” стана на 23 години. Заедно родители, специалисти, представители на местна и държавна власт, приятели, партньори и медии помогнахме на децата и младежите с тежки увреждания да получат повече обич, внимание и подкрепа в своята защитена семейна среда, написа по този повод учредителят му атанас Тавков...