"В момента не сме концесионери, защото сме в процедура на удължаване на срока на концесията и дейността ни е единствено в частния ни имот - собственост на "Европейски пътища", където има инертни материали, придобити по време на концесията", уточни Ердинч Ибрям - директор "Производство" на базата, в която се съхраняват и преработват материалите. По думите му, дейността по извозването им от частния имот е напълно законна. Той припомни, че през февруари протестиращи осуетиха извозването на материалите от тогава не са предприемани действия от страна на фирмата по извозването на обработената скална и зелена маса с камиони от базата.
"Тази година закъсняха ремонтите по поддържането на пътищата, но с решение на НС от миналата седмица тези ремонти вече трябва да стартират. Получаваме работа по поддръжка на пътищата и тези материали са ни спешно необходими, за да могат хората да преминават по реновирани пътища". Ибрям подчерта, че протестите на хората от ИК "Стоп на кариерите в Белащица" са разбираеми, но те не са на представителна част от населението, а само на една определена махала.
"Надяваме се органите на МВР да се намесят и да осигурят реда за допускане на камионите ни до обектите, защото хората чакат да оправим пътищата. Имаме подготвени преработени количества инертни материали около 25 000 тона и още около 35 000 са за преработка - общо около 60 000 тона".
Ибрям припомни, че още през 2008 г. е бил изграден отделен път специално до кариерите - околовръстен на Белащица, за да се осъществява дейността на кариерите и никога камионите не са минавали през Белащица, а единствено по околовръстния път.
При извозването на баластрата от кариерата в Белащица има представители на полицията и на други контролни органи, както и малък брой протестиращи. Десетината протестиращи настояват за отговор на какво основание се допуска извозването на материалите, след като концесионният договор е изтекъл.
Според Павел Гемишев от Инициативния комитет спирането на концесията означава прекратяване, както на добива и обработката, така и на извозването. Той цитира и екоминистъра Борислав Сандов, който на среща с протестиращите през февруари също е заявил, че транспортирането на баластраната е в нарушение на законодателството.
"И я превърнаха в пустиня. И нарекоха това мир." С този цитат от Тукидит п олитологът от Софийския университет проф. Татяна Дронзина коментира пред Радио Пловдив преговорите между САЩ и Русия за примирие в Украйна. Тя изрази притеснение, че до този момент Украйна не получава гаранции за сигурност отникъде. Това е една търгашеска..
"По-трудната задача при въвеждането на еврото вероятно ще е да убедим българските граждани, че това е това е по-добрият избор за тях самите, отколкото управляващите да убедят отговорните за членството европейски институции", смята икономистът Георги Стоев. Наскоро той обяви в профила си във Фейсбук готовост да отговаря на въпроси на интересуващи се за..
Въпреки грозните сцени от протеста на „Възраждане“ в събота нормалността в страната ни се завръща. Това коментира политическият анализатор и журналист Иван Тропанкев. Аргументира се с това, че имаме работещо правителство с опозиция, на прага сме на приемането на бюджет 2025, както и на влизането ни в еврозоната. „Докладът за членството..
Община Пловдив ще защитава обществения интерес при финализиране на електронната система в градския транспорт. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Ерол Садъков, заместник-кмет на Пловдив с ресор транспорт. Той обясни, че в момента се водят преговори с фирма „Тикси“ за сумата, която трябва да се даде допълнително за..
Смешна е историята дали е вярно, че България е изпълнила критериите и може да влезе в евозоната от 01.01.2026 г., защото става въпрос кога точно се закръгля при изчисляването на критерия. Това заяви в предаването "Точно днес" макроикономистът Георги Ганев . "Когато се опитваш да вкараш аналогова действителност в дигитални цифрови критерии, понякога..