Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Около 5 месеца ще бъде затворен Бетонният мост

Съдбата на Бетонния мост в Пловдив – сага с много обрати и окончателна идея да не се събаря, а да бъде реконструиран. Как ще изглежда съоръжението, разговаряме с инж. Иван Бакалски, НКЖИ, ръководител на Проект ж.п. линия Пловдив – Бургас.

"Подготвяме допълнително споразумение с изпълнителя на проекта, свързано с реконструкцията на Бетонния мост. Трябва да го съгласуваме и с двамата изпълнители на първия етап от развитието на жп възел Пловдив", посочи той.

Новото мостово съоръжение ще бъде широко 14 метра в зоната на примостването в сервитутната зона. Пътното платно ще бъде широко 8 метра, левият тротоар - 3,97 метра с възможност за велоалея, а десният тротоар - 2,47 метра. Височината ще бъде около 6 - 6.50 метра в светлия отвор, което ще позволи влаковете спокойно да минават отдолу, без да свалят пантографи. 

От 2-те страни новата конструкция ще бъде привързана към съществуващия Бетонен мост с нови 18 стоманобетонови греди. 

Устоите ще бъдат усилени, за да се получи адекватно натоварване на съоръжението. Частично ще бъдат ремонтирани и подстъпите към моста, добави инж. Бакалски. 

Той обясни, че все още няма точна дата за затварянето на Бетонния мост за реконструкция, но се предвижда ремонтът да продължи около 5 месеца. "Кога ще се затвори мостът зависи и от ремонта на ул. "Даме Груев", и от развитието на жп възел Пловдив", подчерта ръководителят на проекта.

Цялото интервю на Веселина Пеева с инж. Иван Бакалски е в прикачения файл. 


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Необходим е дълбок структурен анализ за ситуацията в БНР и БНТ

След протеста на националните медии - има ли решение на управляващите за дофинансиране на БНТ, БНР и БТА? Според депутата Тома Биков, член на комисията по култура и медии в Народното събрание ситуацията в в БНР и БНТ не е тревожна от вчера. Но това, което може да се обобщи след изслушването на генералните директори на двете медии вчера е, че..

публикувано на 16.05.25 в 11:06

Младите не могат да компенсират излизащите от пазара на труда

До шест месеца трябва да е готова Пътна карта за усъвършенстване на пенсионната система в България. Това реши в сряда Народното събрание, като натовари със задачата министерствата на социалната политика и финансите, Националния осигурителен институт, Комисията за финансов надзор и Националната агенция за приходите. Какви са тенденциите за..

публикувано на 15.05.25 в 17:01

Пловдив се включи в националния протест на БНР, БНТ и БТА

Работещите в Радио Пловдив се включват в националния протест на БНР, БНТ и БТА с искане за увеличение на заплатите.  В 12 часа пред сградата на радиото и телевизията представителите на трите медии ще демонстрират недоволството си от ниското заплащане.   В същия час митинг под надслов „Трудът в медиите има стойност“ ще блокира кръстовището..

обновено на 15.05.25 в 13:01

Контрабандният канал в Пловдив вероятно стига и до политици

Парламентарната комисия по вътрешни работи изслуша снощи, на закрито заседание, осем полицаи от ГДБОП, които са участвали в акцията срещу контрабанден канал за цигари в Пловдивско. Пред депутатите се явиха и шефът на вътрешна сигурност в МВР, както и отстраненият заместник на ГДБОП Калин Литов. Случаят придоби известност след сигнал на гражданско..

публикувано на 15.05.25 в 10:42

Положението със свлачищата в област Смолян е критично

В област Смолян положението със свлачищата е критично, коментира Диана Русинова от Европейския център по транспортни политики по повод свлачището по пътя Девин – Кричим, което пренасочи тежкотоварния трафик по пътя Асеновград – Смолян. Тя припомни, че това е поредното свлачище и даде за пример срутището от 2010 година до Тешел, което и до днес не..

публикувано на 14.05.25 в 16:59