Народното събрание прие проекторешение за признаване геноцида над арменците (1915-1922 г.) в Османската империя, но в редактиран вариант, в който международно употребяваното понятие "геноцид" бе заместено с българското словосъчетание "масово изтребление".
За значението на думите и политиката между смисъла им , за вината и прошката след 100 години - говорим в днешното издание на програма „Ден след” с Арман Бабикян, анализатор и пиар-експерт.
В двата часа още - за Седмата Панорама на професионалното образование в Пловдив и актуална информация за предстоящите зрелостни изпити.
Разкопи и копки в центъра на Пловдив или как за малко да бъдат унищожени ценни находки при ВиК ремонт – всички гледни точки и коментар на специалистите.
Кое може да накара човек да посегне на бебе? Въпрос без отговор в рамките на нормалния разум. Питаме и психиатъра д-р Веселин Герев.
Тази седмица в „Добро утро, ден!“ ви срещаме с един от най-значимите пловдивски творци – Матей Матеев. Роден в Кюстендил, но завинаги свързал съдбата си с Пловдив – града, който му върна обичта с най-високото признание – званието „Почетен гражданин“. Казва, че родния край, балканската енергия го прави човек - широко скроен човек. Послание, което..
Тази събота "Срешите" ви предлагат спомен за писателя Рашко Сугарев - 30 години от смъртта му. Ще чуете и малка част от едно от неговите последни интервюта. Гостува проф. Инна Пелева.
Тази събота гост на "Срещите" е ловецът на истории Георги Тошев. С него говорим си за големите имена в изкуството - Стефан Данаилов - Ламбо, Невена Коканова, Цветана Манева, Моника Белучи, Кристо... Как се чувстват творците днес - във време, в което липсва конкуренция в духа. Бъдете с Радио Пловдив.
Днес, 10 октомври е професионалния празник на архивистите. Държавен архив - Пловдив отбелязват професионалния си празник с представяне на хронология от създаването му, първите сгради, първите приети архивни документи. Като част от честването на 70-годишнина от създаването на пловдивския архив, спомените си ще представят и предишни ръководители директори..
Гримът на Фьодор Шаляпин като Мефистофел в операта „Фауст“ на Гуно обобщава много представи за образа на Дявола. Червена кожа, зловещ профил, гърбав нос, изпъкнала долна челюст и рядка козя брадичка, строг поглед. Няма рога, копита и опашка, но и не трябва - кой би допуснал такъв тип в къщата си. BNR podcasts · Великите европлеци -..