Националната стратегия за жилищната политика е на сайта на МРРБ за обществено обсъждане. Тя има анализ и критичен поглед към пазара и състоянието на жилищата у нас.
Заместник - министър Малина Крумова очерта проблемите сега - изкривявания и пропуски на пазара, липса на жилища за голяма част от българите, огромен брой празни жилища и в същото време пренаселени жилища, обитавани от повече от едно поколение.
Трите цели - работещ механизъм за адекватно управление и поддържане на жилищния фонд, осигуряване на финансово достъпни жилища, включително чрез подпомагане на уязвими групи за достъп до жилища, изграждане на национална жилищна система, която да развива жилищния фонд.
Един от проблемите са 1 200 000 жилища са годни за обитаване, но не се ползват. В същия момент продължават да се строят нови. Собствениците има на практика не правят нищо с тях и по никакъв начин не влияят на имотния пазар, а могат да го направят.
Представете си, че дори и половината от тях се появят на пазара - това може да повлия е на строителния бум и върху цените на жилищата, което да ги направи по- достъпни.
Малина Крумова коментира идеята тези жилища да се облагат с по- висок данък и така се извадят на пазара. По думите и това е един от начините за повлияване, но не единствен. Зам.- министърът отрече появилите се предположения за едва ли не "национализация" на подобни имоти.
Изграждането на жилищен фонд е основен приоритет на програмата и тук основна роля ще имат общините, които също могат да създадат мерки за раздвижване на пазара и обезпечаване с жилища.
Проблемът с етажната собственост е друг проблем, който третира стратегията. Сега например 35% събират малки вноски от порядъка на 5 лева, а това не е достатъчно за поддръжка на общите части, а това ги отдалечава от нормите, които трябва да бъдат спазвани по отношение на техническите характеристики.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..