Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Уж всеки цени живота, а на пътя забравя и своя, и чуждия

| обновено на 03.10.18 в 12:14

Според статистика на МВР човешки грешки са причина за 96.5% от катастрофите в страната. От тях в 95% от случаите вината е на шофьорите, а в 1.5% - на пешеходците. Липсата на дисциплина, нетолерантното и агресивно поведение са проблеми, с чието справяне трябва да се ангажират всички. "Решаването на проблема до голяма степен е зависимо от човешкия фактор. Считаме, че от критична важност е да насърчим промяна в поведението на всеки един гражданин", каза по време на поредната дискусия по проблема министър Младен Маринов.

Според секретаря на Междуведомствената комисия по безопасност на движението в МВР Алекси Кесяков обучението на децата е един от ключовите моенти, които ще променят ситуацията  в бъдеще.

Ние отчитаме статистиката по вина на водачите, но там има и скрити причини за катастрофите – това са неизправности по пътната инфраструктура, лош автомобилен парк, по-късно пристигане на медицинска помощ и това всичко взаимодейства за крайните резултати. Но когато говорим за обучението на хората това обучение не започва от шофьорския курс – то започва от раждането на детето – как ние ще го заредим с опасностите за пътното движение. Ние знаем как медицинската наука и цялата гилдия се грижи за новороденото, какви консултации, какви имунизации и там липсва проблемът безопасност на движението.  И по-нататък липсва, и в семейството липсва този проблем, защото той е част от общия проблем за здравословен начин на живот.  Детето копира поведението на родителя, естествено, то говори езика,  на който говорят родителите, то прави същото, то говори на диалект, защото родителите говорят на диалект, така че ние трябва да се огледаме много сериозно в обучението на децата.

Що се отнася до силата на наказанията за провиненията на пътя, експертът коментира

Когато говорим за големите глоби, които сега напоследък станаха толкова големи, че надвишават няколко пъти средната или минималната заплата трябва да кажем, че изследвания в САЩ  показват, че само 30 % от жертвите на пътя са в резултат на умишлени нарушения от водача – превишава скоростта, неправилно изпреварва, останалите проценти са в резултат на това, че той е уморен, той се разсейва, той е под влияние на някакви  субстанции, които е взел или болен в момента, настинка, всичко това оказва влияние върху неговите възможности да реагира. На пътя – това е сложно физическо и психическо натоварване.

Цялото интервю можете да чуете в прикачения звуков файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..

публикувано на 31.01.25 в 16:11

С бойкот цени не се свалят, важна е конкуренцията

Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас .  Според него потребителските бойкоти имат дълга история..

публикувано на 31.01.25 в 16:02

Бюджетът на държавата трябва да e изкуство на разумното

Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните  приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната,  коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...

публикувано на 31.01.25 в 11:06

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Учители предлагат 5 дни междусрочна ваканция

Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..

публикувано на 30.01.25 в 14:21